speech_valor-logo-500.jpg

 

Jaki jest cel konkursu?
Głównym celem konkursu Speech Valor jest oddanie głosu młodym ludziom, którzy mogą zaprezentować publicznie własne poglądy na temat współczesnych mediów i włączyć się tym samym do debaty na temat szeroko pojętej etyki mediów.

Kto może wziąć udział w konkursie?
Do konkursu zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów.

Co jest zadaniem konkursowym?
Jeśli chcesz wziąć udział w konkursie zastanów się jaki temat chciałbyś poruszyć i przygotuj wystąpienie publiczne. Możesz posłużyć się również prezentacją multimedialną. Czas wypowiedzi 12 minut.

  • Czy Twoim zdaniem współczesny świat mediów postępuje według zasad etycznych?
  • Czy media są tylko „targowiskiem próżności” czy niezbędnym elementem demokracji?
  • Czy niezależne i pluralistyczne media są niezbędne do budowania państwa demokratycznego?
  • Czy Twoim zdaniem media społecznościowe są lub mogą być miejscem debaty publicznej?
  • Czy media społecznościowe zagrażają demokracji?
  • Czy przepisy prawne są dostosowane do rozwoju technologii?
  • Jak powinniśmy reagować na hejt i mowę nienawiści w sferze medialnej?
  • Czy kodeksy etyczne mediów powinny obowiązywać również w mediach społecznościowych?
  • Czy ludzie mediów powinni ponosić odpowiedzialność za skutki głoszonych przez siebie poglądów?
  • Czy influencerzy, vlogerzy czy podcasterzy mogą zastąpić dziennikarzy?
  • Czy możesz sobie wyobrazić świat bez mediów?

Jakie są warunki konkursu?
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest zaakceptowanie Regulaminu. Konkurs Speech Valor przebiega w dwóch etapach.

Etap pierwszy to eliminacje wstępne na podstawie przesłanych przez uczestników materiałów wideo. Zadaniem uczestnika jest przesłanie do 10 maja 2024 r. nagrania wideo opracowanej wypowiedzi (nagranie powinno być wykonane w szerokim planie bez montażu, należy zwrócić uwagę na jak najwyższą jakość dźwięku) oraz wypełnionych załączników na adres speechvalor@upjp2.edu.pl. Spośród nadesłanych prac Komisja Konkursowa wyłoni Uczestników zakwalifikowanych do drugiego etapu Konkursu. Lista uczestników zostanie opublikowana 14 maja na stronie Konkursy.

Etap drugi to prezentacje finałowe, które odbędą się 21 maja w Krakowie w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, ul. Bobrzyńskiego 10. Uczestnicy wystąpią na żywo przed publicznością i Komisją Konkursową, która wyłoni laureatów.

Czy konkurs przewiduje nagrody?
Konkurs przewiduje nagrody finansowe dla finalistów konkursu. Pula nagród wynosi 6000 zł (sześć tysięcy zł). Podstawą przyznania nagród jest protokół. Od werdyktu Jury Konkursu nie ma odwołania.

Gdzie znajduje się regulamin konkursu?
Jest dostępny do pobrania: Regulamin Konkursu.

Kto udziela odpowiedzi na pytania dotyczące konkursu?
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących Konkursu Speech Valor proszę pisać na adres mailowy speechvalor@upjp2.edu.pl. Koordynatorem merytorycznym Konkursu Speech Valor jest Jolanta Kogut, wykładowczyni w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII.

Zobacz też

 

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą Społeczna Odpowiedzialność Nauki,
tytuł projektu „Forum Standardów Etycznych Mediów w Polsce”, nr projektu SONP/SP/550473/2022,
kwota dofinansowania 158 356 zł, całkowita wartość projektu 183 000 zł.

spoleczna_odpowiedzialnosc_nauki.png

 

Konkurs Speech Valor rozstrzygnięty!

Zadaniem uczestników konkursu Speech Valor „ŚWIAT MEDIÓW – ŚWIAT WARTOŚCI” było opracowanie wystąpienia publicznego na temat współczesnych mediów. Konkurs odbył się w dwóch etapach. W pierwszym z nich Komisja Konkursowa oceniała nadesłane wypowiedzi video i na tej podstawie zakwalifikowała do drugiego etapu 9 uczestników. 21 maja 2024 roku w Bibliotece Głównej laureaci pierwszego etapu wystąpili na żywo przed publicznością i Komisją Konkursową.

Po wysłuchaniu wszystkich wystąpień Komisja w składzie: red. Wojciech Bronowicz, dr hab. Katarzyna Drąg, dr Paulina Guzik, dr Aleksandra Urzędowska oraz ks. dr Piotr Studnicki przyznała 3 nagrody główne oraz 6 równorzędnych wyróżnień.

Nagrody główne otrzymali:

  • I MIEJSCE: Natalia Kapustka, studentka dziennikarstwa Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, nagroda: 1800 zł
  • II MIEJSCE: Bartosz Guz, uczeń II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie, nagroda: 1600 zł
  • III MIEJSCE: Mateusz Pilch, student dziennikarstwa Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, nagroda: 1400 zł

Komisja Konkursowa postanowiła przyznać 6 wyróżnień równorzędnych w wysokości 200 zł każde.

W imieniu Komisji Konkursowej red. Wojciech Bronowicz podziękował wszystkim uczestnikom konkursu za zaangażowanie i poruszenie bardzo ważnych tematów dotyczących współczesnych mediów, a także za odwagę prezentowania własnych poglądów.

Wojciech Bonowicz
poeta, publicysta, dziennikarz, stały felietonista „Tygodnika Powszechnego”. Autor m.in. bestsellerowej biografii „Tischner” (2001), tomów rozmów z ks. Michałem Hellerem, Wojciechem Waglewskim, Janina Ochojską, a także tomów poetyckich i książek dla dzieci. W 2007 r. otrzymał Nagrodę Literacką Gdynia za tom „Pełne morze”

dr hab. Katarzyna Drąg
kierownik sekcji Historii Mediów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (PTKS). Członek Komisji Medioznawczej Polska Akademia Umiejętności. Wieloletnia sekretarz i wiceprzewodnicząca Konferencji Etyka Mediów oraz międzynarodowej konferencji Media for Man. Wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie

dr Paulina Guzik
dziennikarka, szefowa działu zagranicznego amerykańskiej Agencja OSV News, prowadząca i autorka programu „Między Ziemią a Niebem” TVP1. Doktor nauk o mediach, wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie

ks. dr Piotr Studnicki
wykładowca akademicki na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Studiował na Uniwersytecie Świętego Krzyża w Rzymie oraz w Szkole Dziennikarstwa na Uniwersytecie Missouri w Columbia w USA. Kierownik biura Delegata Episkopatu ds. Ochrony Dzieci i Młodzieży

dr Aleksandra Urzędowska
medioznawca, językoznawca, specjalistka w zakresie języka mediów- zwłaszcza mediów społecznościowych. Wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie, gdzie pełni funkcję kierownika kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano